دربی زیارت.jpg

امروز برای زیارت یک روز تاریخی بود٬ مردمی که با فوتبال زندگی می کنند و...

زیارت اسپورت :::: امروز برای مدت ها در ذهن ورزشی های زیارت خواهد ماند٬ سال ها بود که در تورنمنتی رسمی از تقابل تیم های زیارتی خبری نبود و ورزشی های زیارت خیلی دوست داشتند این اتفاق دوباره رخ دهد. البته همه دوست داشتند این اتفاق در حالی رخ دهد که هر دو تیم به مرحله بالاتر صعود کرده باشند٬ مشخصا فینال مسابقات جایی بسیار بهتر بود. وقتی آزادی نتوانست یک گل دیگر برابر پاس بزند و با هفت گل برنده شد٬ همه چیز برای تقابل دو تیم پرطرفدار و ریشه ای زیارت آماده شد.

امروز ورزشگاه تختی برازجان همراه با آفتاب سوزان انتظار 22 بازیکن را در میدان می کشیدند تا یکی از پر هیجان ترین دربی هایی که در خاطر اهالی ورزش نقش خواهد بست را شکل دهند. جمعیت دوست دار دو تیم در استادیوم و علاقمندانی که از طریق شبکه های اجتماعی پیگیر این بازی بودند٬ خود را آماده ی این اتفاق می کردند.

دربی ها در سایر نقاط جهان اغلب با کری خوانی های شدیدی همراه است اما هیچ جا دربی اش مثل زیارت نیست٬ دربی زیارت طوری است که حتی سرسخت ترین هوادار یک تیم حاضر به کری خوانی برای رقیب خود نخواهند بود. دو تیم وارد استادیوم شدند استرس بر فضا حکم فرما بود و لبخندهایی که نگرانی در آن موج می زد. جمعیتی آرام و بی هیاهو روی صندلی های داغ تختی نشسته و گرم کردن دو تیم را 20 دقیقه قبل از آغاز بازی می دیدند.

در همین فضا بودیم که سوت داور بازی - عبدالحسین باقری - دو کاپیتان را به سوی هم دعوت کرد.

کاپیتان ها آمدند٬ غلام کرمپور برای پرسپولیس و ابراهیم ایمانی فرد برای آزادی٬ هردو سرد و گرم چشیده و خاک خورده فوتبال زیارت٬ دو دوست و هم بازی قدیمی که به محض رسیدن به هم٬ یکدیگر را در آغوش گرفته و درس اخلاق را از دقیقه اول بازی بر همه بازیکنان دیکته کردند.

سجاد انصاری بازیکن فصل قبل آزادی و امسال پرسپولیس قبل از بازی با حضور در رختکن آزادی با این تیم و مسئولانش خوش و بش و احوال پرسی کرد.

امیر خزاعی بازیکن فصل گذشته پرسپولیس و حال حاضر آزادی به رسم ادب به سمت نیمکت پرسپولیس رفت و با آن ها خوش و بش کرد.

بعد از انجام تشریفات و مراسمات قبل از بازی٬ یازده بازیکن دو تیم در پست هایشان مستقر شده و سوت این بازی حساس به صدا درآمد.

شرح وقایع نیمه اول:

در نیمه اول پرسپولیس از راست به چپ می زد و آزادی شروع کننده بازی بود.

     دقیقه 3 بازی: سردرگمی بازیکنان جوان تیم آزادی باعث شد تا محسن نیکزاد از سمت چپ حرکت کرده و با ارسال توپ روی دروازه اولین برخورد بازی را رقم زند٬ اما به اعتقاد داور این صحنه پنالتی نبود که باعث شد شهرام مددی با تجربی با فریاد هایش نسبت به تصمیم داور اعتراض کند ولی فریاد های غلام کرمپور مانع اعتراضات بیشتر او شد.

     دقیقه 5 بازی: اینبار حرکتی دیگر از سمت چپ و برخورد مهدی مددی با مدافعین آزادی که باز هم داور که کاملا نسبت به این صحنه تسلط داشت برای اعلام پنالتی قانع نشد که سبب شد تا مهدی مددی هرگونه توانست اعتراض خود را انجام دهد ولی نا امیدانه از زمین برخاست و به بازی ادامه داد.

     دقیقه 12 بازی: تیم آزادی با فرار احسان نامدار ٬ در محوطه جریمه صاحب یک فرصت عالی شد که توپ او با اختلاف کم از فضای بالای دروازه به بیرون رفت.

     دقیقه 17 بازی: مصیب نیکزاد در موقعیتی مناسب کار احسان نامدار را تکرار کرد تا همچنان دروازه ها بسته بماند.

     دقیقه 21 بازی: دفاع سه نفره آزادی مهدی مددی را در منطقه آفساید قرار داده بود و از مصیب نیکزاد غافل شده بودند که پاس عالی سجاد انصاری در پشت مدافعین با فرار دیدنی مصیب همراه بود و این مهاجم جوان - که نیم فصل قبل را به صورت قرضی در آزادی توپ میزد- را در موقیعت تک به تک با کمیل فردی قرار داده و با ضربه ای آرام توسط مصیب توپ بر تور دروازه بوسه بزند و اولین گل بازی رقم بخورد.

البته خوش حالی غیر مجاز مصیب منجر به گرفتن کارت زرد از سوی داور شد.

     دقیقه 24 بازی: آزادی بازی را در دست گرفت و در حمله ای توسط حبیب رستمی پور و پاس به درون محوطه جریمه به احسان نامدار همه چیز را برای گل تساوی فراهم کرد ولی ضربه احسان با اختلاف اندک از کنار تیر عمودی سمت راست بیرون رفت و آه از نهاد هواداران زردپوشان زیارتی برخواست.

     دقیقه 25 بازی: باز هم آزادی پشت محوطه پرسپولیس بود و یک ضربه آزاد از سمت چپ دروازه پرسپولیس بدست آورده بود که احمد عوضی چپ پا پشت توپ قرار گرفت که ضربه او را عباس شکری دروازبان کللی پرسپولیس در آغوش کشید.

     دقیقه 41 بازی: دوباره در همان محل ضربه کاشته قبل و حضور دوباره احمد عوضی پشت توپ که این بار توپ ارسالی احمد را شاکری نتوانست بگیرد و با دفع آن توپ جلوی پای ابراهیم ایمانی فرد افتاد که او در شرایطی نامتعادل توپ را از روی شش قدم به بالای تیر افقی زد تا جدی ترین موقعیت آزادی در این نیمه از دست برود.

نیمه اول ::::> پرسپولیس 1 - 0 آزادی

نیمه دوم بازی:

     در دقیقه 50: دوباره احمد عوضی پشت ضربه کاشته ای در محلی مشابه دو ضربه قبل قرار گرفت که این بار توپ را به گوشه سمت راست دروازه شاکری زد تا گل تساوی آزادی را بزند. و بازی را 1-1 کند.

     در دقیقه 53: نفوذ ها و حرکات احمد عوضی به سمت دروازه شاکری بیشتر شده بود و این بار شوت احمد عوضی از سمت راست دروازه پرسپولیس را شاکری مهار کرد.

     در دقیقه 54: رامین سلامتی بازیکن خوشمکانی تیم پرسپولیس جای جابر نادری را در زمین گرفت تا سرعت بال های پرسپولیس افزایش یابد.

     در دقیقه 57: هادی قاسمی به جای وحیدرضا ایماندوست در پست مدافع جلو زن به کار گرفته شد.

     در دقیقه 65: حمله بازیکنان آزادی به سمت دروازه پرسپولیس با ازدحام بازیکنان این تیم در محوطه پرسپولیس همراه بود که در یک غافل گیری توپ به احمد عوضی رسید که از کمند مدافعین گریخته بود ٬ او توانست با پای تخصصی خود از سمت چپ دروازه پرسپولیس توپ را درون دروازه قرار دهد تا این بار آزادی پیش بیفتد. نتیجه 2 بر 1 به سود آزادی شد.

     در دقیقه 67: هافبک وسط پرسپولیس با دادن پاس رو به عقبی اشتباه٬ موقعیتی عالی را در اختیار احسان نامدار قرار داد تا او در این بازی اقدام به زدن ضربه چیپ کند ٬ ضربه ای که نه تنها راهی به دروازه نیافت٬ حتی از خط عرضی بیرون هم نرفت تا حسرت گلزنی در این بازی بر دل احسان بماند.

     در دقیقه 71: شوت احمد عوضی با اختلاف از بالای دروازه پرسپولیس بیرون رفت.

     در دقیقه 73: پرسپولیس که بعد از زدن گل اول دیگر حمله ای سوی دروازه آزادی نداشت دوباره با خوردن دو گل به خود آمده بود٬ با ارسالی از سمت راست خط حمله خود مهدی مددی را ترغیب به زدن ضربه زیدانی کرد اما توپ با پشت کمر طالب آذرنگ مواجه شد و به سمت دروازه نرفت و این توپ دفع شد.

     در دقیقه 74: دوباره سانتر از سمت راست خط حمله پرسپولیس و کاشتن توپ توسط مهدی مددی برای بازیکن شماره 6 پرسپولیس(سرافراز) ٬ شوت سر افراز با برخورد به پای یحیی شریفی به سمت راست دروازه کمیل فردی رفت و توپ تبدیل به گل تساوی سفید پوشان پرسپولیس شد. نتیجه 2 - 2 شد.

     در دقیقه 75: حسین انصاری دیگر بازیکن کللی تیم پرسپولیس جایگزین محسن نیکزاد شد.

     در دقیقه 81: باز هم احسان نامدار در محوطه جریمه صاحب توپ شد و این بار هم شوت او با اختلاف اندک از کنار دروازه بیرون رفت تا ناکامی او در این بازی تکمیل شود.

     در دقیقه 84: عبدلی بازیکن شماره 14 تیم پرسپولیس کارت زرد گرفت.

     در دقیقه 85: حرکت مهدی پورحاجی که معمولا در سمت چپ بازی می کند از سمت راست شکل گرفت و در پشت محوطه تصمیم به شوت زنی کرد که شوت او هم راه به جایی نبرد و از بالای دروازه بیرون رفت.

     در دقیقه 86: رامین سلامتی روی یک ضد حمله از سمت چپ خط حمله پرسپولیس خود را به درون محوطه آزادی رساند ولی ضربه او با بی دقتی و با اختلاف زیاد از کنار دروازه آزادی گذشت.

     در دقیقه 87: سجاد بهزادی جای احسان نامدار را در تیم آزادی گرفت.

45 دقیقه تمام شده بود و داور 3 دقیقه زمان تلف شده اعلام کرد.

     در دقیقه 1+90: پرتاب اوتی توسط بازیکنان پرسپولیس به درون محوطه آزادی ارسال شد و از مقابل تمام بازیکنان آزادی گذشت و جلوی راین سلامتی افتاد تا او گل سوم پرسپولیس را به سمر برساند و شوک بدی را به هوادارانی که خود را مهیای ضربات پنالتی کرده بودند وارد کند.

     در ادامه و در شرایطی که احمد خزاعی جوان می خواست برای پرسپولیس وارد زمین شود سوت پایان بازی توسط عبدالحسین باقری به صدا در آمد و پرسپولیس با نتیجه 3 بر 2 به پیروزی رسیده و حریف بناری ها در فینال شد و آزادی در دومین سال پیاپی موفق به صعود به فینال نشد٬ تا پرسپولیس مدافع عنوان قهرمانی یک گام دیگر با تکرار عنوان سال گذشته اش فاصله داشته باشد.

حال آزادی برای صعود به زیرگروه شهرستان باید از سد تیم سرکره بگذرد.

محسن نیکزاد بازیکن پرسپولیس در مصاحبه با زیارت اسپورت:

فقط می گم دست تیم ها درد نکنه همین و بس.

رامین سلامتی بازیکن پرسپولیس در مصاحبه با زیارت اسپورت:

خیلی خوش حالم و به هر دو تیم خسته نباشید میگم.

شهرام مددی بازیکن پرسپولیس در مصاحبه با زیارت اسپورت:

فقط می تونم تشکر کنم از دو تیم بابت بازی زیباشون و خسته نباشند.

رامین سلامتی بازیکن پرسپولیس در مصاحبه با زیارت اسپورت:

خیلی خوش حالم که بردیم چون بازی مهمی بود.

در مورد دوتا صحنه پنالتی که باید بگم هردوتاش پنالتی بود ولی به خاطر حساسیت اول بازی داور نگرفت و اگر در اواسط بازی بود حتما می گرفت.

غلام کرمپور کاپیتان پرسپولیس در مصاحبه با زیارت اسپورت:

(می خندد) به دو تا تیم خسته نباشید میگم دست شما هم درد نکنه (و می خندد).

حسین آذرنگ سرمربی آزادی در مصاحبه با زیارت اسپورت:

متاسفانه از فرصت استفاده نکردند بچه ها٬ خیلی عالی بودند و متاسفانه بدشانسی آوردند و ثانیه های آخرروی اشتباه خط دفاع گل خوردیم.

ابراهیم ایمانی فرد کاپیتان آزادی در مصاحبه با زیارت اسپورت:

والا دو تا تیم خیلی قشنگ بازی کردند و ما موقعیت زیادی داشتیم بچه هامون استفاده نکردند و فوتبال هم بی رحمه و هرکس از موقعیتش استفاده نکنه همینه٬ تک فرصت های پرسپولیس تو نیمه دوم منجر به گل شد.

سجاد انصاری بازیکن پرسپولیس در مصاحبه با زیارت اسپورت:

بازی خوبی بود و هر دو تیم تلاششون رو کردند و یه تیم برنده میشه٬ مهم اینه که بتونیم از نام ولات دفاع کنیم.

بهزاد بهزادی سرمربی پرسپولیس در مصاحبه با زیارت اسپورت:

معمولا بازی های اینچنینی که حساسیت زیادی دارند و دربی محسوب میشه تیم ها نمی تونن بازی خیلی خوبی رو انجام بدن و تیم ما هم نتونست مثل بازی های دیگش بازی کنه ولی یه چیزی رو باید توجه کنیم که از دقیقه 1 تا نود همه جزو بازی هستن و داور نباید به خاطر اینکه اول بازیه پنالتی ای رو نگیره و باید پنالتی هارو می گرفت. به دو تیم خسته نباشید میگم از همه شما هم تشکر می کنم بابت کمک هایی که کردین.

بهترین ها و بازیکنان دو تیم:

در تیم آزادی قطعا احمد عوضی که هر دو گل تیم آزادی را به ثمر رساند بهترین بازیکن این تیم بود هم چنین محمدعلی ایمانی فرد با پوشش های مناسب در خط دفاع و دوندگی های فراوان جزو خوب های آزادی بود.

در پرسپولیس قطعا نگاه ها به سمت رامین سلامتی می رود کسی که با ورودش به زمین آهنگ تهاجمی از دست رفته پرسپولیس را برگرداند و گل سه امتیازی پرسپولیس را به ثمر رساند. در رتبه بعدی باید نام مصیب نیکزاد را قرار داد که بازی درخشانی از خود به نمایش گذاشت ولی کارت زرد بی مورد او شاید عنوان بهترین بازیکن تیمش را از او گرفت.

اما ما انتخاب بهترین بازیکن زمین را بر عهده ی شما خواهیم گذاشت...