چند وقت پیش از آقای حیدر صداقت سوالی پرسیدیم مبنی بر احداث جمن مصنوعی در روستا.

آیا پیگیر احداث چمن مصنوعی در روستا هستید؟ 

نه٬ به این دلیل که به روستا هایی که سالن ورزشی دارند مشمول طرح احداث چمن مصنوعی نمی شوند.

من قبلا همین سوال را در جلسه ای که به معرفی دهیار روستا انجام شده بود از آقای حسن گرگین پور پرسیده بودم و ایشان چنین گفتند:

بله٬ ما دو مکان را به مسئولین معرفی کرده ایم که قرار است برای بررسی زمین آن فردا(شنبه) به روستا بیایند٬ یکی زمین چسبیده به پارک و دیگری قطعه زمینی که در کنار سالن ورزشی قرار دارد.

بعد از جوابی که از آقای صداقت شنیدم کمتر به بررسی این مورد پرداختم تا این که با نگاه  به روستای کوچک خوشمکان می توان به این همه تناقض و عدم پیگیری از شورای روستا پی برد که دقیقا در کنار زمین چمن مصنوعی روستای خوشمکان سالن ورزشی این روستا در حال احداث است و جالب است بدانید که روستای خوشاب هم قرار است دارای زمین چمن مصنوعی شود.

از طرفی با صحبتی که با یکی از دوستان در بنیاد مسکن بوشهر داشتیم با خبر شدیم که چندین طرح احداث چمن مصنوعی در آنجا وجود دارد و همه جا برای این موضوع درخواست داده و در حال پیگیری اند البته به جز زیارت که همیشه 20 سال از همه ی روستا ها عقب است.

واقعا باید به وضعیت جوانان در روستا تاسف خورد.

با این شرایط قطعا باید به جوانان روستا حق داد که برای گذراندن وقت خود به تک چرخ زدن در روستا بپردازند.

کافیه در طول روز به تعداد موتور سیکلت های جلوی تعمیرگاه های روستا توجه کرد تا فهمید تنها دل خوشی اینها همین موتور شده است.

و با این حال دغدغه مسئولین روستا آب دادن و هرس کردن گیاهان و از بین بردن درختان کویر مجاور زمین پرسپولیس است که بودنش ضرر که نداشت هیچ٬ نفع هم داشت و سایه بانی بود برای زمان بازی تیم ها.

واقعا باید تاسف خورد که برای بازی در سالن جوانان مسجد امام حسن مجتبی (ع) باید مینی بوس بگیرند و با صرف هزینه به سالن آبپخش مراجعه کنند.

و برای بازی در چمن مصنوعی باید به خوشمکان و چاه خانی و برازجان و حتی آب طویل برویم.

روستای دویره روز 28 خرداد چمن مصنوعی فوتبال خود را احداث کرده٬ جاهای دیگر دومین سالن ورزشی خود را به بهره برداری رسانده اند ولی زیارت... بهتره سکوت کرد چون گوش شنوایی نیست٬ علف های هرز در سطح روستا باید سوزانده شوند ولی استعداد  سوزانده شده ی جوانان روستا مهم نیستند.

متن خبری از احداث چمن مصنوعی در روستاها

۵۹ چمن مصنوعی در روستاهای استان بوشهر احداث می‌شود      ::::::: 1394/3/20

سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: در سال جاری ۵۹ زمین چمن مصنوعی در روستاها احداث می شود.

به گزارش "مطاف24"،  حمید حیدری  اظهار داشت:

یکی از کارهایی که با عنایت استاندار بوشهر در دستور کار قرار گرفت، احداث زمین چمن مصنوعی در روستاها بوده که باعث شده تا شور و حال وصف ناشدنی در بین جوانان روستاها شاهد باشیم.

وی گفت: در سال گذشته احداث ۵۹ زمین چمن مصنوعی در روستاهای بالای هزار نفر جمعیت آغاز شد که تاکنون ۵۳ زمین چمن به اتمام رسیده است و مابقی نیز به زودی به بهره برداری می‌رسد.

 سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر خاطرنشان کرد: در سال جاری نیز ۵۹ زمین چمن مصنوعی احداث خواهد شد که برای هر کدام ۱۹۰ میلیون تومان هزینه خواهد شد.

حیدری اضافه کرد: این چمن های مصنوعی در روستاهای بالای ۶۰۰ نفر جمعیت احداث خواهد شد./مهر

لینک خبر