http://ziyaratiha.ir/plugins/content/multithumb/images/9ace744a660c42a6a00f569f9760ed63.jpg

در شب روز چهارشنبه 30/7/92 مصادف با شب عید سعید غدیر خم و بعد از برگزاری جشن با شکوه این عید ، در حسینیه امام سجاد (ع) جلسه ای با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی موسوی نژاد- نماینده محترم مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی - جمعی از اهالی روستای زیارت  و شورای روستا برگزار شد.

در این نشست به مشکلات مردم روستا در موضوعات مختلفی پرداخته شد. که مهم ترین موضوع برای جوانان روستا ، عدم تکمیل سالن ورزشی روستای زیارت - که بالغ بر 4000 نفر جمعیت دارد- بود. در این مورد باید اذعان داشت که حتی مکان مناسب دیگری برای انجام فعالیت های ورزشی هم وجود ندارد که سخت اعتراض جوانان روستا را به همراه داشت.

از سوی دیگر مکانی که هم اکنون سالن نیمه کاره رها شده در مجاورت آن قرار دارد و زمانی مسئولان قصد ایجاد استادیوم را در آن داشتند هم با دیوارکشی های انجام شده سال هاست که متروک مانده ، مکانی که در چندین سال پیش شلوغ ترین زمین خاکی روستا بود که پیر و جوان در آن فوتبال بازی می کردند. که با شروع دیوار کشی و دادن قول های واهی ، جوانان فوتبال دوست را از آن مکان پراکنده کردند.

http://ziyaratiha.ir/plugins/content/multithumb/images/dba291972376d86dfe124b7e23cd0244.jpg

بیاد دارم روز هایی را که در این زمین که به «قلعه کانه» یا «قلعه کهنه» معروف بود گاهی سه گروه بازی می کردند ، جوانان و بزرگسالان در یک سمت و نوجوانان و نونهالان در سمت دیگر فوتبال بازی می کردند و گروهی از والیبال دوستان در زمین خاکی و شنی والیبال بازی میکردند. در زمانی که خبری از زمینی در جنوب شرقی روستا به نام عامیانه «زمین مالک» و«نخلستان» در شمال روستا و «گز ده قیاسی» زمینی سرسبز مخصوص فصل پاییز و زمستان زیاد نبود و...

قضیه سالن روستا از این قرار بود که پروژه احداث زمین چمن روستا چند سالی لغو شده بود و مردم روستا که در زمینه فوتبال زبان زد بودند و همواره بهترین نتایج را در مسابقات مختلف بدست می آوردند ، با شنیدن اخبار ایجاد اماکن ورزشی در روستا های اطراف که حتی نیمی از جمعیت این روستا را هم نداشتند ، روز به روز دل سرد تر می شدند و تنها دل خوشی آن ها برگزاری مسابقاتی تحت جام رمضان و دهه فجربود که در این مسابقات خواسته خود را به مسئولان اعلام کنند. تا این که بعد از چند بار پیگیری در برنامه نشان و قول های معاون استاندار در مراسم انتخواب روستای زیارت به عنوان روستای سبز و همزمان مراسم عظیم بزرگداشت شهیدان روستا ، و پیگیری در برنامه نشان از شبکه استانی بوشهر، دوشنبه 20/4/90 کلنگ ساخت سالن ورزشی روستای زیارت به زمین زده شد.

با گذشت مدت زمانی از احداث آن ، نیمه کاره رها شد که باز هم با پیگیری های انجام شده  توسط اهالی و جوانان روستا ، در نشست شب چهارشنبه به صورت رسمی توسط حجت الاسلام والمسلمین موسوی نژاد ، که شخصا با وزیر ورزش و جوانان در مورد سالن نیمه تمام زیارت جلسه داشته، اعلام شد که حدود 180 میلیون تومان اعتبار برای ادامه روند تکمیل سالن تصویب شده ، همچنین با پیگیری ها و درخواست جوانان روستا ، تعدادی توپ ورزشی و آماده کردن زمین خاکی کنار سالن مذکوراز طرف نماینده دشتستان در مجلس مطرح شد تا حدودی مشکلات جوانان در حیطه ورزش کاسته شود .

امیدواریم با مساعدت مسئولان زمینه سازی ایجاد اماکن ورزشی در روستا فراهم گردد.

تصاویر بیشتر به زودی در این پست قرار می گیرد.